ÁSZF

Tartalomjegyzék

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF) 1

  1. Az ÁSZF hatálya. 1
  2. A Szerződés létrejötte. 1
  3. A Vállalkozás adatai: 2
  4. Megvásárolható termékek köre. 2
  5. Rendelési feltételek. 3
  6. A rendelés menete. 3
  7. A megrendelések feldolgozása. 4
  8. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjfizetésének módja. 5
  9. Házhoz szállítás díjszabása, szállítási határidő. 5
  10. Szállítási információk. 6
  11. Szavatosság, jótállás. 6
  12. Kellékszavatosság. 7
  13. Termékszavatosság. 7
  14. Jótállás. 8
  15. A szavatossági és jótállási igények intézésének rendje. 9
  16. Elállás joga. 9
  17. Panaszkezelés. 11
  18. Jogi igények érvényesítése – Online vitarendezés, Békéltető Testület, Járási Hivatal 12
  19. Szerzői jogok. 13
  20. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex. 13
  21. Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért 13
  22. A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések, hardverrel és szoftverrel való kompatibilitás 14
  23. Adatkezelés. 14
  24. Vonatkozó jogszabályok gyűjteménye. 14

 

1. Az ÁSZF hatálya

Az ÁSZF hatályba lépésének napja: 2020. október 15.

Jelen ÁSZF a www.nabitek.hu domain néven üzemelő Webáruház szolgáltatására terjed ki, és az üzemeltetést végző Vállalkozás, valamint a Webáruház vásárlója (a továbbiakban együtt: Felek) jogait és kötelezettségeit szabályozza.

A Webáruház szolgáltatása Magyarország területére irányul.

Vásárló (fogyasztó): A Webáruházban meghirdetett termékek megvásárlását megrendelés útján kezdeményező bármely személy, aki önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső cél érdekében jár el[1].

 

2. A Szerződés létrejötte

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Kérjük vegye figyelembe, hogy amennyiben gazdasági tevékenysége keretében vásárol, a kizárólag fogyasztónak minősülő vásárlókat megillető jogok (pl. elállási jog) nem illetik meg.

Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló (fogyasztó), a Webáruház használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja az ÁSZF-et. Amennyiben megrendelést kíván leadni, a szerződési feltételek elfogadásáról és a megrendelésből eredő fizetési kötelezettség tudomásul vételéről kifejezett nyilatkozatot is tennie kell a megrendelés elküldésével egyidejűleg. Ezen nyilatkozatát, és annak időpontját a Vállalkozásunk elektronikusan tárolja.

Az alábbi feltételekkel szabályozott, a Vásárló által elfogadott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül, melyet a Vállalkozás nem iktat. Felek külön írásbeli szerződést nem kötnek egymással. A megrendeléskor hatályban lévő ÁSZF tárolt változatát a Vállalkozás a szerződés megszűnésétől számított 5 évig őrzi. Az ÁSZF magyar nyelven készült.

A Vállalkozás fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására, a folyamatban lévő vásárlásokra a megrendelés elküldésének napján érvényes ÁSZF az irányadó.

AZ ÁSZF a Webáruház e célra szolgáló menüpontjából is letölthető, illetve nyomtatható, egyebekben a megrendelés sikeres elküldését megerősítő e-mailben is megtalálható.

 

3. A Vállalkozás adatai:

Cégnév: Bizbet Ipari Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Székhely: 2300 Ráckeve Soltra A. u. 35.

Levelezési cím: 2300 Ráckeve Soltra A. u. 35.

Kiállító Hatóság: Pest Megyei Bíróság mint Cégbíróság

Nyilvántartási szám:13 09 131164

Adószám: 14888391-2-13

Közösségi adószám: HU14888391

Bankszámlaszám: 10103867-12313700-01003007

Számlavezető pénzintézet neve: Budapest Bank Zrt.

Weboldal: nabitek.hu

E-mail: info@nabitek.hu

Elektronikus ügyfélszolgálat: info@nabitek.hu

Telefonos ügyfélszolgálat: 06204708683

Statisztikai számjel: 14888391 2369 113 13

 

Tárhely szolgáltató adatai:

Cégnév: BERE-NET Kft.

Székhely: 4611 Jéke, Táncsics u. 8.

Ügyfélszolgálat: 4400 Nyíregyháza, István u. 6.

Ügyfélszolgálati e-mail cím: info@forweb.hu 

A Szolgáltató végzi a WEBSHOP karbantartását, továbbá a honlap és az ahhoz kapcsolódó adatok tárolásához szükséges tárhely biztosítását.

Online fizetési szolgáltató adatai:

Cégnév: OTP Mobil Kft.

Székhely: 1143 Budapest Hungária krt. 17-19

Levelezési cím: 1093 Budapest, Közraktár utca 30-32.

tel: +36 1/20/30/70 366 6611,

e-mail: ugyfelszolgalat@simple.hu 

 

4. Megvásárolható termékek köre

A Webáruházban forgalmazott termékek:

  • bútor, lakberendezés, háztartási felszerelés, világítástechnikai cikk
  • tapéta, padlóburkoló, szőnyeg, függöny
  • irodaberendezés, irodabútor

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek. Vállalkozásunk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

 

5. Rendelési feltételek

Webáruházunkban történő rendeléshez nem kell előzetesen regisztrálnia.  

A megjelenített termékek a Webáruházon keresztül online vásárolhatók meg, a szállítási feltételekben megadott házhoz szállítási feltételek szerint.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a Webáruházban a termék kiszállítási költségét rendszerünk automatikusan számolja a termék ára alapján. A kiszállítási díjak tehát a kosár tartalmától függően változhatnak!

A Webáruházban minimum 22.000 ft áruértékben történő megrendelés esetén van lehetőség rendelést leadni. Ez alatt az összeg alatt a rendszer nem engedi a megrendelés elküldését.

A Webáruházban feltüntetett eladási árak, illetve egységárak az általános forgalmi adó összegét tartalmazzák. Az árak szállítási költséget nem tartalmaznak.

Amennyiben a Vállalkozás a tőle elvárható gondosság ellenére hibás árat tüntet fel a termék mellett (0,- Ft vagy a piaci szokásoktól eltérő, nagyobb mértékű kedvezményen biztosított ár feltüntetése, vagy ha a termék akciós ára és az eredeti árból nyújtott kedvezmény mértéke alapján számított ár nem egyezik meg), úgy a Vállalkozás nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére.

Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy a Vállalkozás adatai között rögzített telefonszámon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

 

6. A rendelés menete

Mind a termékkategóriáknál feltüntetett termék, mind a termékleírás alatt megtalálható a „kosárba teszem” felirattal és piktogrammal ellátott ikon, lehetővé téve a megvásárolni kívánt mennyiség megadását és vásárlói kosárba helyezését. A kosár tartalmának megtekintésére a Webáruház jobb felső sarkában elhelyezett ikonra történő kattintással van lehetőség.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a megrendelés során itt kell kiválasztania a termék méretét és színét, amennyiben szín és méretválaszték áll rendelkezésre. Amennyiben szeretné, hogy munkatársunk az emeletre is felvigye az Ön bútorát, kérjük, hogy válassza ki az emeleti szállítási lehetőséget, vagy családi házba bevitel lehetőségét. Az emeletre szállítás lehetőségnél választani kell, hogy a termék a lifttel szállítható (befér a liftbe mérete alapján), vagy csak lépcsőn szállítható (nem fér be a liftbe) lehetőségek közül. A bútor méreteiről körültekintően tájékozódjon, annak érdekében, hogy a bútor beférjen az ajtón!

  1. A kosárba teszem gombra kattintva a terméket a Kosárba helyezheti, a termék kosárba kerülését a képernyőn megjelenő felirat igazolja. Ön ezt követően nyugodtan folytathatja a böngészést.
  2. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti.

Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „TOVÁBB VÁSÁROLOK” gombot. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött akkor a „MEGRENDELÉS LEADÁSA” gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.

  1. Kuponkód igénybevétele: Webáruházunkban időszakonként kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosítunk kupon formájában. Kupon akciók esetén a termék vételárának részben vagy egészben történő megfizetése az internetes felületen a kupon adatainak megadásával is lehetséges. A kupon kódját az érvényességi idején belül be kell írni a megfelelő mezőbe. Egy megrendeléshez csak egy kupon váltható be, a kuponok nem vonhatók össze. A kuponok felhasználási feltételeinek egyéb részleteit az aktuális kupon-akció feltételei tartalmazzák.
  2. Miután véglegesítette rendelését, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, a Vállalkozási adatok segítségével. Vállalkozásunk a megadott telefonszámon a megrendelés teljesítésének visszaigazolásához további megerősítést kérhet annak igazolására, hogy a megrendelést valóban a megrendelőlap kitöltője kérelmezte.
  3. A megrendelésének feldolgozását követően, a megadott e-mail címére küldünk Önnek a megrendelés elfogadásáról szóló e-mailt, indokolt esetben telefonon is felvesszük a kapcsolatot a kiszállítás részleteinek egyeztetése céljából. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.
  4. A Vásárló által elküldött megrendelés írásbeli elfogadásával a Vásárló(fogyasztó) és a Vállalkozás között a szerződés létrejön. A Megrendelés leadása gomb megnyomásával a Vásárlót fizetési kötelezettség terheli, melynek teljesítését a megrendeléskor választott módon köteles végrehajtani.

 

7. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon hétfő/ péntek történik 8:00-15:00 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a rendelhető termékek esetében 2-6 hét.

A hétvégén vagy ünnepnapokon beérkezett megrendelés a munkaszüneti napot követő első munkanapon kerül feldolgozásra.

 

8. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjfizetésének módja

A megrendelt termékek árát és a kiszállítás költségét Ön az alábbiak szerint fizetheti meg.

  • Utánvéttel történő teljesítés: A terméket a telefonon vagy e-mailben visszaigazolt szállítási határidőn belül szállítjuk ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a kiszállítónak készpénzben kell megfizetni. Az utánvét díja: 990,- Ft.

Kérjük, hogykizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben annak átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött bútorok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a bútor ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

  • Előre utalással történő fizetés: Amennyiben ezt a fizetési módot választja, automatikus üzenetben tájékoztatjuk a vásárlás összegének előre utalással történő kifizetéséhez szükséges adatokról (átutalás összege, közleménybe feltüntetésre kerülő megrendelésszám, kedvezményezett neve és számlaszáma).
  • ONLINE bankkártyás fizetés: A Webáruházban történő vásárlást Önnek lehetősége van VISA, illetve MASTER CARD bankkártyájával kifizetni az OTP SimplePay szolgáltató oldalán. A fizetéshez a szolgáltató felületére irányítjuk, ahol az OTP Bank által üzemeltetett, biztonságos, titkosított kapcsolaton működő felületen intézheti a fizetést. Sikeres fizetést követően a SimplePay visszairányít áruházunk oldalára.

Tájékoztató a SimplePay kártyás fizetési rendszeréről.

Az adattovábbítással kapcsolatos további tájékoztatást az Adatkezelési tájékoztató tartalmaz.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.

Kérjük, szíveskedjen figyelembe venni, hogy utánvéttel történő vásárlásnál könyvelési szempontok miatt a számlát az Ön által előre kiválasztott fizetési módnak megfelelően állítjuk ki (készpénz, vagy átutalás).

 

9. Házhoz szállítás díjszabása, szállítási határidő

A házhoz szállítás díja: 8000 Ft. A 90.000 Ft-ot elérő megrendelés esetén a házhoz szállítás ingyenes.

A bútor szállítási díja a megrendelő címének utcai bejáratáig szóló szállítást foglalja magába. A bejárati ajtón belülre történő bevitelt az ár nem tartalmazza. Kérjük, hogy ezt a megrendeléskor vegye figyelembe, és kérje felár ellenében a bútor bevitelét a lakásba, emeletre stb.

Az utcáról a lakótömb földszintjére, illetve emeletre lifttel történő felvitel 1.000 Ft-ba kerül szintenként és bútorokként. Az emeletre, gyalogosan történő szállítás 2.000 Ft-ba kerül szintenként és bútorokként.

Szállítási határidő:

A szállítási idő gyártói kapacitástól függően 2-6 hét, de igyekszünk a lehető leghamarabb az új bútorát otthonába eljuttatni!

A megrendelés elfogadását követő 1-2 napon belül egyeztetjük a kiszállítási várható időpontját.

 

10. Szállítási információk

A szállítást munkatársaink Vállalkozásunk járművével végzik.

A megrendelt termékek kiszállítása előre egyeztetett időpontban, munkanapokon történik 08-17 óra között.

Szállítással kapcsolatos reklamációk:

Kérjük a terméket a kiszállításkor a munkatársunk előtt szíveskedjék megvizsgálni. Amennyiben az átadás-átvétel során a leszállított terméken bárminemű sérülést tapasztal, arról a szállítást végző munkatársunkkal együttesen köteles jegyzőkönyvet felvenni. Az igazolhatóan a szállításból eredő károkért a Vállalkozást terheli a felelősség. A Vállalkozás mentesül a szállítással kapcsolatos felelősség alól, ha a termék átvételét követően az ingatlanba történő bevitelt a megrendelő maga végzi, vagy abban ő is közreműködik és a terméken a károsodás, rongálódás a megrendelő szakszerűtlen eljárása, illetve utasítása miatt következik be.

Utólagos, jegyzőkönyv nélküli szállítási reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén a Vállalkozás ügyfélszolgálati adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

 

11. Szavatosság, jótállás

Minden vásárlóknak joga van a minőségi hibás termékekkel (bármilyen termékkategóriában) kapcsolatosan minőségi kifogással, reklamációval élni Webáruházunkban a 12-15. pontokban foglaltak szerint.

A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

 

12. Kellékszavatosság

Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Kellékszavatossági igénye keretében kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogok érvényesítésére már nincs lehetőség.

A Vásárló a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, mint a vásárlás tényének igazolása (számlával). A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban Ön köteles bizonyítani, a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

13. Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén – választása szerint – az előző pontban meghatározott kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.

 

14. Jótállás

Hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabályi előírás alapján a kötelezett a köznyelvben garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles, amennyiben az Eladó az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre, az ott meghatározottak szerint értékesít.

Jótállásra kötelezett a Vállalkozás az általa forgalmazott olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: kül- és beltéri bútorok, matracok) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10.000 Ft-ot meghaladja.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül.

A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

  1. a) a vállalkozás nevét, címét,
  2. b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van - gyártási számát,
  3. c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
  4. d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy - a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
  5. e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
  6. f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A 3 napon belüli meghibásodás esetén a Vállalkozás a termék cseréjére köteles.

 

15. A szavatossági és jótállási igények intézésének rendje[2]

Szavatossági igény érvényesítésekor a szerződés megtörténtét a Vásárlónak kell bizonyítania a vásárlást igazoló nyugta vagy számla bemutatásával. A jótállási ügyek intézéséhez a termékhez kapott jótállási jegyre van szükség.

A Vállalkozás a nála bejelentett (e-mailben, vagy postai úton, továbbá szóban előterjesztett) szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

  1. a) a Vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
  2. b) a Vásárló és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
  3. c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
  4. d) a hiba bejelentésének időpontját,
  5. e) a hiba leírását,
  6. f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
  7. g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Amennyiben ez a jegyzőkönyv felvétele időpontjában nem teljesíthető, a Vállalkozásnak 5 napon belül kell megküldenie a Vásárló felé a szavatossági illetve jótállási igény teljesíthetőségéről szóló tájékoztatását.

A vállalkozás a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

A vállalkozás törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A Vásárló hátrányára nem köthető ki szerződési feltétel, az ilyen kikötés helyébe a vonatkozó jogszabály rendelkezései lépnek.

 

16. Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26) Korm.rendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak.

Ön a vételi ajánlatának vállalkozásunk által történő elfogadásáig bármikor visszavonhatja vételi ajánlatát. Ezt követően a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban, azt követően a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napig indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

Amennyiben él elállási jogával, úgy ezt a Vállalkozással egyértelmű szóbeli, vagy írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). Az elállási nyilatkozat letölthető a Webáruházban is. 

A Vállalkozás az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni Önnek. Elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a Vállalkozásnak visszaküldeni. A visszaküldés költsége Önt terheli.

Amennyiben elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles a Vállalkozás az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha Ön olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A Vállalkozásnak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg Ön hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén a Vállalkozás a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

A Vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

 

A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés, illetve ésszerű költségeinek – ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését a fogyasztó kifejezett kérésére határidő előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a hivatkozott jogszabály 29. §-a értelmében, nem illeti meg a Vásárlót az elállás joga az alábbi esetekben:

  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. h)- a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

 

17. Panaszkezelés

A Vállalkozással szemben Ön panasszal élhet szóban a Vállalkozás székhelyére címzett postai küldeményben, az ügyfélszolgálat elektronikus levelezési címére küldött levélben, illetve szóban a Vállalkozás telefonos ügyfélszolgálati elérhetőségén.

Ügyfélszolgálat

Telefon: 06-20-470-8683

H-P 8.00-15.00

 

E-mail: info@nabitek.hu

 

Weboldalon: https://www.nabitek.hu/kapcsolat

 

A panasz felvételéhez szükséges:

  1. a) a Vásárló neve, lakcíme,
  2. b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. c) a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. d) a vállalkozás nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Vásárló aláírása,
  6. f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Webáruház a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küld meg a vásárló részére. A Vállalkozás a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ ad. Amennyiben panaszra a Vállalkozás elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia.

A panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt őrzi meg a Vállalkozás.

A Vállalkozás az általa kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton történő rendezésére törekszik.

A Vállalkozás nem vállal felelősséget a vis maiorból (természeti katasztrófák, nemzetközi járványügyi helyzet, háború, forradalom, felkelés, közlekedési útvonal lezárása, behozatali-kiviteli tilalmak, devizakorlátozások, embargó, bojkott, a szerződésszerű teljesítést lehetetlenné tevő súlyos üzemzavarok) eredő, vagy egyéb olyan károkért, melyekkel összefüggésben bizonyítja, hogy azt ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható körülmény okozta, és amely körülményekkel kapcsolatban nem volt elvárható, hogy azt a Vállalkozás elkerülje vagy az így bekövetkező kárt elhárítsa.

 

Vásárló részéről kártérítés követelésére a Ptk-ban és az egyéb jogszabályokban meghatározott esetekben, így különösen a szándékosan vagy súlyosan gondatlanul okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegés esetén van lehetőség. A vásárlónak a kártérítés követelésével összefüggésben bizonyítania kell

- a szerződésszegést, mint a károkozó magatartást,

- azt, hogy a kár a szerződésszegés következménye volt, és

- a bekövetkezett vagyoni kár mértékét.

 

18. Jogi igények érvényesítése – Online vitarendezés, Békéltető Testület, Járási Hivatal

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr. Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.

Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testület előtti eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testületnél jogosult eljárást kezdeményezni. A békéltető eljárásában a Webáruház üzemeltetője a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. A testületek listáját megtalálhatják a www.bekeltetes.hu oldalon.

A vállalkozás székhelye szerint illetékes Békéltető Testület Békéltető Testület: (Pest Megyei Békéltető Testület, cím: 1055 Budapest Balassi Bálint utca 25. IV/2., Levelezési cím: Pest Megyei Békéltető Testület 1364 Budapest pf.: 81., honlap: www.panaszrendezes.hu, e-mail: pmbekelteto(kukac)pmkik.hu, telefon: 06-1-792-7881.

Amennyiben a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a webáruház nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb, a fogyasztói jogot sértő hibát vétett, a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A lakóhely szerint illetékes járási hivatalok listáját és elérhetőségeit a www.jarasinfo.gov.huoldalon érhetik el. Egyes esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a megyeszékhelyek járási hivatala folytatja le.

 

19. Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

 

20. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

 

21. Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítéséig lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett).

Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

 

22. A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések, hardverrel és szoftverrel való kompatibilitás

A szolgáltató a Webáruház minimum 95%-os rendelkezésre állását garantálja, éves szinten. A Webáruház üzemeltetője és a tárhelyszolgáltató az admin felületen tárolt vásárlói adatok sértetlensége, jogosultalan hozzáférés megakadályozása érdekében a tőle elvárható gondossággal választja meg a technikai és szervezési intézkedéseket. A rendelkezésre állás mérése szempontjából nem tekinthető kiesésnek a legfeljebb 1 nap időtartamú tervezett karbantartás, feltéve, hogy annak időpontjáról és várható időtartamáról Szolgáltató előre értesítette Vásárlót a Honlapon.

A Honlap mindenfajta böngésző szoftverrel és operációs rendszerrel együttműködik. A Honlap kommunikációja HTTPS protokollon keresztül történik, biztosítva a kommunikáció/adatbevitel titkosságát. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy indokolt esetben, bármely funkció elérhetőségét időlegesen valamennyi Felhasználó vonatkozásában felfüggessze, vagy a funkció biztosítását véglegesen megszüntesse.

 

23. Adatkezelés

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat, amelyben részletesen ismertetjük az EU Általános Adatvédelmi rendeletének megfelelő adatkezelési gyakorlatunkat, illetve a fogyasztók személyes adatainak védelméhez fűződő jogait és lehetőségeit.

 

24. Vonatkozó jogszabályok gyűjteménye

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben az alább felsorolt jogszabályok rendelkezései az irányadók a Ptk (2013.évi V. törvény), valamint:

  • a Ptk (2013.évi V. törvény),
  • Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)
  • A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv.
  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. Rendelet
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22) Korm rendelet
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

 

[1] Pontos meghatározás érdekében lásd: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv. 2. § a) bekezdés értelmező rendelkezését

[2] a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján

 

Letölthető formátumban letölthető ITT.